- Idiot -

Det finns verkligen idioter efter vägarna....
I Söndags kväll när jag & Tommy var på väg hem
från mamma & pappa alltså från Öjebyn - Norrfjärden
fick vi vara med om något obehagligt.
När vi körde ut på E4an ser jag att det kommer en bil bakom
oss som kör väldigt fort men han låg då i den vänstra filen....
Precis när han kört om säger Tommy men gud vad han kör nära
mitträcket.... 2 sekunder senare rammar han hela jävla räcket.
Han försöker inte ens trycka på bromsen en enda gång utan han
bara fortsätter att köra.
Jag bromsade in för vi väntade bara att han skulle köra riktigt åt helvete!
För en bit fram slutar ju mitträcket & där är det ju en refug...som han körde rätt
in i, man såg hur bilen slog upp & ner igen men han bara fortsätter att köra som
om ingenting hänt. Hans framdäck måste ha fått sig en rejäl smäll.
Vi fortsätter att köra för att komma ikapp han ser då att han svänger in i
Kopparnäs så vi följde efter han för att se vars han skulle ta vägen.
Vi tänkte att han kanske svängde in där för att komma bort från E4an om han
var jagad av snuten eller nått.
Sen när han kom in i själva Norrfjärden svängde han vänster vid kyrkan så då
saktade vi in för att se hur bilen såg ut på vänster sida.
Kan ju säga att hela jä*la sidan var rejält repad...synd på den bilen (var en gode ny saab)
Men sen körde vi åt ett annat håll.
Jag smsade regnummret till 118118, han bodde faktiskt i Norrfjärden.

Sen nu för ett tag sen ser jag idioten köra förbi här utanför....
tur att man inte befinner sig ute på vägarna just nu :P

I eftermiddag ska vi in till stan för jag ska ha mig en Langos till middag, Mums! =)


Kommentarer
Postat av: Monica

Men vilken idiot! Han måste ju ha varit onykter.. Hemskt, för man har ju verkligen ingen aning om vad det är för folk man möter i trafiken. Det är säkert en och annan som är onykter såna här helger också..

Det är ju en sak att köra ihjäl sig själv eller köra som en idiot, men sen att utsätta andra människor i trafiken för nåt sånt, det är fan hemskt..

Tur att ni ändå klarade er från den där idioten, om än ni var väldigt nära honom.

2009-07-25 @ 15:47:18
URL: http://moonkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0