- Kryddor -

Våran kryddhylla är fullproppad med olika kryddor.
Vissa kryddor använder man ju självklart mer än andra
men vi gillar att exprimentera med olika smaker.
Inte nu så mycket till vardags men när man får
lyxa till det lite grann.

Att "bara" laga vardagsmat kan man ju bli lite less på
men det är ju kul när man är ledig & har lite tid på sig
att stå framför spisen...tycker jag i alla fall =)

Jag hoppas att ni inte missat Santa Marias "kryddkvarnar" som
nu finns i en hel del olika smaker.
Vi har flera olika av dessa & jag måste nog säga att de är
mina favorit kryddor.

Denna är min stora favorit för den passar till det mesta.
Den har en smak av timjan, rosmarin, svamp, peppar.
Passar utmärkt till kött, grytor, potatis, grönsaker m,m den är även
väldigt god att ha på varma mackor.
Men som sagt dessa finns i en hel del olika smaker, så ta &
testa dom...ni kommer inte att bli besvikna.


Gillar även dessa men jag har inte hunnit prova så
många av dom, men det ska jag göra så småning om.


Annika: Om du läser detta så går det inte att lämna
kommentarer på din blogg! Har du nå nummer man kan
sms:a på istället? Var mest nyfiken på att höra hur ni har
det i Norge =)


Kommentarer
Postat av: lustig

kul att se att bloggen lever igen, var ett tag sen.

kom ihåg att uppdatera så jag vet vad ni pysslar med =)

2009-11-15 @ 15:57:27
Postat av: Jenny

Det är skoj med kryddor! Speciellt när dom har designat till dom där nya SantaMaria kryddorna sådär snyggt! Har du testat Chili & Lime? Den är super! Passar till kyckling, räkor och olika sallader. Om inte så testa den!



Jag har sms:at dig lösenordet till min blogg. Vet dock inte om du har samma numer som förut så jag chansade.



Fick du sms:et?

2009-11-15 @ 16:36:41
URL: http://jennny.blogg.se/
Postat av: Annika

Hmm, prova igen om det går... Jag fick in en kommentar nyss iaf :)



Jodå, det är bara fint här. Var lite dåligt med jobb förra veckan, men har fått nytt uppdrag nu som förhoppningsvis ska ge lite mer jobb! Så det vi gör är att jobba och sova. Tanken är väl att vi ska ta oss ut på byn nån kväll, men än har vi inte lyckats vara lediga samtidigt, typiskt nog.



Ett sms är på väg med mitt norska nummer!

Kramar

2009-11-16 @ 10:05:16
URL: http://charishblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0