- Då var denna helg över -

Så var midsommar över för detta år, under dagen var vi som sagt ut på
Borgarudden på midsommarfirande en sväng.
Det var väldigt mkt folk där gick knappt att få sig en parkeringsplats.
Det vimlade av barn där men våran tjej är ju så liten än så hon hade ju inte
ut nått av det hela men hennes kusiner tyckte nog att det var trevligt.
När vi satt där & tittade på alla barnen (även föräldrar) som dansade runt
midsommarstången kommer det en medelålders kvinna som hade fått i sig ett
X antal glas för mkt, kan ju tillägga att klockan var ca 12 på dagen.
Hon var som i delirium, gestikulerade & pratade både med sig själv & med andra.
Kan ju tyckas väldigt opassande på ett ställe där det i stor sett bara är barnfamiljer.
Jag tyckte då att det var en aning pinsamt & det var många barn som var rädda för henne,
speciellt dom barnen som hon talade till !

På kvällen var vi  ut på stugan & umgicks ett tag med Tommy's syrra med familj plus
Linda , H med familj.

Sen på lördagen fick lillan fara till mormor & morfar för på kvällen blev det lite partaj hemma hos oss.
Det var Åza, Krille, Jocke också var Natta & hennes syrra här från Jönköping.
Det var riktigt trevligt att få träffa Natta & även hennes syrra som vi aldrig träffat förr.
Vi hade en riktigt trevlig kväll & det var så skönt med en sovmorgon på söndagen, vi steg inte upp
förräns vid 12 =)
Men då kände vi att man saknade lillan så det var en fröjd att få hämta hem henne, älskade barn !

En trevlig helg har vi haft iaf !

Svar till Ingela ang den nya vagnen : Den kostade 1395 :- på Cykel & fritid, vi är supernöjda.

Lovade ju även att lägga ut en bild på vagnen så den kommer här.

Avanti Moving Light !


Måste bara tillägga att detta är nog mitt bästa köp hitintills sen lillan kom.
Den är hur smidig som helst både att köra & ha med sig.
Nu synns ju inte alla finesser på bilden så nu undrar säkert många hur jag
vågar ha ett så litet barn i den vagnen....
Men den turkosa flärpen som är där barnen ska ha benen går att fälla upp så
barnet inte kan glida ur plus att bågen går att ha i alla lägen.
Den har även fullt liggläge, stor varukorg, mugghållare osv...
Jag köpte ju den till stor del för att ha en smidig vagn när man ska iväg nån stans
& behöver rymma andra saker i bilen annars använder jag ju mest den vanliga vagnen än så länge.
Men denna vagn använder jag väldigt mkt inomhus, perfekt då man ska springa
mkt fram & tillbaka men ändå vill ha koll på lilltjejen ! =)
Till & med Tommy som från början tyckte det var ett lite onödigt köp har ändrat inställning
& tycker denna är suverän....
Det kanske är olika från bilbarnstol till bilbarnstol men våran passar perfekt att bara ställa
ner i denna vagn, den har en ingjutning som går i över bågen på vagnen så den
som fastnar där.
Bra då man ska göra snabba ärenden & inte vill bära runt på stolen.

Detta blev ett långt inlägg men bara med tanke på allt jag skrivit om vagnen så kan ni
säkert förstå att vi är supernöjda ! :-)
Dessutom lär vi ju kunna använda den ett bra tag framöver.

Nu ska jag börja tänka på refrängen & försöka göra en hyffsat tidig kväll, lillan sover sen
ca 1½ timme tillbaka & imorrn är vi bjudna på lunch hos min kusin.
Men det lär ju bli jag som äter för lillan har inte börjat med så kraftig mat ännu så
hon får ha med sin egen... =)

Natti natti !


Kommentarer
Postat av: Linnea

Vad fin vagnen var och priset var fint de med =) vi kommer nog att införskaffa en sådan vi med.

2010-07-17 @ 11:22:57
URL: http://nennan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0