- Kräkmedel i barnmat !? -

Som sagt ända från det Zelda föddes så har hon ju varit en liten kräkunge.
Hon har spytt efter varje måltid & fram tills nästa mål dvs heela tiden !
Alla sa att vänta tills hon börjar äta "vanlig" mat då kommer det bli mindre.
Så strax innan hon blev 4 månader började vi introducera fast föda.
Å helt riktigt så började hon ju kräkas betydligt mindre samt att mamma inte
behövde tvätta lika mkt handdukar =)
Så i samråd med bvc så böt vi ganska så fort ut flera flaskmål mot olika typer av
burkmat.
Jag tycker det är supersmidigt med färdig barnmat istället för att göra egen.
Men nu är det såhär att min mamma har då & då gjort egen barnmat till lillan & upptäckt
att då spyr hon ingenting.
Så nu mina vänner har ju jag också varit tvungen att göra det för det är såå skönt att få
ha en liten tjej som inte kräks =)
Visst kan det hända att det nån enstaka gång kommer upp men det är sällan & då är det
bara pyttelite som kommer.
Så man kan ju fundera vad det är i barnmat som gör att dom spyr, kräkmedel?
Nä det förstår jag ju självklart att det inte är !
Det kan nog bero på att den är mer rinnig & att den blir mer "fast" när man gör den själv.
Jag har även bytt ut barnmats gröten som finns mot vanlig hederlig havregrynsgröt.
Men summan av kardemumman så måste jag säga att lillan tycker bättre om hemmagjord mat
motför barnmaten man köper =)
Det blir lite mer jobb men jag tycker ändå att det går bra, jag försöker se det positiva i det hela.
Jag slipper fara med en massa glasburkar på återvinningen, det blir betydligt billigare, jag slipper
torka spya & jag behöver framförallt inte försöka få bort en massa fläckar från kläderna som ibland
är nästan omöjligt !

Så är den nån läsare som har en kräkbebis kan det ju vara värt att prova :o)

Idag har vi varit & gjort stan tillsammans med Lisa Emmeli & Liam.
Jag har även köpt julklappar till Zelda, inte ofta jag är ute i så god tid !
Sen har vi även klart för oss vad vi ska köpa till alla andra så det känns då skönt.
Den dagen vi bestämmer oss för att göra det så kommer det gå fort & smidigt =)

Nu ska jag mysa med mina hjärtan & ha en skön fredagskväll !




Kommentarer
Postat av: Erika

Hejsan.

Jag måste tipsa om ett bra fläckborttagningsmedel. Jag har en liten sorm-majja själv och gubben är inte sämre han. Vanish spray. Man sprayar på fläcken, väntar i 5 min och sätter sen på maskinen. Fläcken behöver inte vara färsk för det funkar ändå.

Bara ett tips :)

2010-11-20 @ 13:02:30
URL: http://erikajoh.blogspot.com/
Postat av: Erika Johansson

Jepp en rosa flaska är det :)

2010-11-21 @ 12:09:17
URL: http://erikajoh.blogspot.com/
Postat av: Jennie och Norah

Jag har fått en många bra svar nu och även recept på hur man gör det själv,och jag tror jag ska satsa på det sistnämnda! =)

2010-11-21 @ 19:40:55
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Erika

Att barnen tjorvar med sömnen kan verkligen tära på en. Jag ska se till att få mig en hel natt oavbruten sömn och en härlig sovmorgon när det passar :) Hoppas att eran dotter rättar till sitt tjorvande snart.. :)

2010-11-22 @ 17:41:54
URL: http://stordocka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0