080809

När jag kom hem på morgonen idag så storstädade jag köket, torkade ur alla skåpar/lådor plus att jag skrubbade upp alla luckor. Så nu glänser det =) Sen for vi till Öjebyn och firade min kusin som fyllde 35. Var förbi mamma & pappa en sväng också. Frågade om dom sett den lilla igelkotten nå mer men det hade dom inte. Jag gick ut och när jag började prata så kom den fram så jag gick och hämtade mat åt den och den kom direkt och började äta. Sen gick den & la sig.
Var ut igen lite senare men såg inte till den men när den hörde min röst så kom den fram igen. Satte mig ner i gräset och den kom ända fram till mig och luktade på mina byxor sen låg den kvar där. Det verkar som att den känner igen min röst för när dom andra har försökt så kommer den inte fram. Ska prova igen imorrn och se om det funkar, den är ju så otroligt söt =) Hoppas att den här får överleva, förra sommaren var det tre ungar men det var lite senare på hösten och dom ville inte äta eller nå så dom dog ju alla tre, det var inte nå roligt. Men den här ungen verkar då vara betydligt piggare så jag håller tummarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0