-

Igår kväll när jag kom hem från jobbet skulle jag
ta mig en dusch & sen hoppa i myskläder.
Tittar av en slump in i "filmrummet" (lyset är släkt där) &
tycker att jag ser någonting underligt.
Tänder lampan & blir aningen paff, innertaket håller
på att rasa in.
Jag ropar på tommy som kommer rusandes, hans första
kommentar var "Men vad i H-vete!"
Jag måste ju erkänna att jag kunde inte hålla mig för skratt.
Men det var då samtidigt tur i oturen för taket under var då
betydligt snyggare.
Så nu ska vi riva ner innertaket (förutom det som rasat själv då)
Så småning om ska vi göra om det rummet så då ska jag måla
det "nya" taket vitt för det var gode så mörkt, men det var då trätak.

Idag på fm hjälpte jag svärmor att göra en smörgåstårta.
Svärfar fyller år idag så hon tänkte överraska han med en
sån istället för "bara" en vanligt tårta.
Jag jobbar däremot kväll idag så jag missade kalaset.
Men jag fick iaf med mig en bit av tårtan så jag åt den till
middag, den blev väldigt god om jag får säga det själv =)

Imorgon blir det att städa & handla för på lördag ska
vi ha middagsfrämmande, det blir surströmming.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0