- Överklagan! -

Jag fick 3/4 havandeskapspenning....efter överklagan!
Trodde ju inte att jag skulle få det alls med tanke på att
dom blivit så hårda & många andra fått avslag.
Jag hade absolut inte tänkt överklaga heller men direkt jag
fick beslutet så ingsåg jag att det inte stog rätt till.
Jag har en kombinationstjänst & jobbar på två olika ställen,
Leoparden & Onyxen.
Beslutet var enbart grundat på Leoparden & det är ju på
Onyxen vi har tunga lyft osv.
Så jag ringde försäkringskassan & då ville dom att någon på
Onyxen skulle skriva ett brev till dom med vilka arbetsuppgifter
jag har där & skicka det till dom.
Hade som tur var en snäll kollega som även hon tyckte att beslutet
var galet så hon tog på sig att skriva ett brev till dom.
Måste säga att det var väldigt bra skrivet/formulerat så det är då
tack vare henne som jag fick det.
Så nu ska jag enbart jobba på Leoparden från & med 21 Februari.
Men det blir ju inte speciellt mkt jag ska jobba, kanske 1 dag/vecka &
det ska jag väl ändå orka med!
Men jag har inte riktigt fattat än att jag verkligen fått havandeskapspenning
för det hade jag inte förväntat mig, men det känns jävligt bra faktiskt.

Igår kväll var jag & hälsade på Jannice...det var trevligt.
Vi satt & surrade i ca 3 timmar!
Jag var väl hemma runt 23.00 & då var det sängen som gällde.

Idag var det ju väldigt fint väder...men varför ska det vara så kallt?
Jag vet inte än vad denna dag har att bjuda på men nått lär det väl
alltid bli =)

Nu ska jag äta en smarrig semla som väntar på mig i kylen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0