- Det gör så ont !! -

Zelda har sedan hon var riktigt liten sovit i sin egen säng.
Men sen när hon blev förkyld strax innan jul fungerade det
inte längre och hon började sova mellan oss.
Vi störde oss inte så mkt eftersom vi tycker det är riktigt mysigt.
Men nu har hon lärt sig krypa & vill ställa sig upp mot allt.
Detta kan resultera i att hon vaknar på natten & kryper iväg.
Ibland tror jag att hon gör det mer eller mindre i sömnen.
Men man vill ju absolut inte att hon ska trilla ner från sängen om man
inte vaknar själv, för ibland gör hon inte ett ljud i från sig...

Så ikväll har vi provat att lägga henne i sin säng & gått in då & då för att
ge henne tutten & lägga ner henne igen.
Hon har skrikit som bara den mellan gångerna.

Hon somnade efter ca 50-55 minuter & då snyftade hon som bara den fastän
hon sov.

Det gör så ont i hjärtat att se/höra henne så lessen =(

Jag har läst mkt på internet & vissa tycker det är rätt & vissa helt fel !

Hur har ni gjort med era barn ?
Är det rätt eller fel ?


Just nu känner jag mig enbart elak !!

Kommentarer
Postat av: Emmeli

Jag tror inte det finns något rätt eller fel.Alla barn är ju olika.:)

Lucas har ju alltid sovit jättebra och alltid somnar själv.Han slutade ju äta på nätterna när han var 3½ månad.

Därimot Liam..Honom ska vi inte ens prata om.Det är en jävla kamp varje kväll.Och varje natt..Sedan tror han även att det är morgon klockan 4..

Nä,vi ligger i hårdträning med 5 min metodern.:)

2011-02-01 @ 07:44:57
URL: http://emmelilundberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej.

Jag har aldrig kört m 5min metoden (heter den så?) Men däremot lägger jag My med vällingflaskan i sin säng lägger tutten vid hennes vänstrakind och snutten på andra sidan så när hon har ätit klart tar hon tutten å vrider på sig och somnar, Ja jo jävlar vad lätt jag fick det att låta men för mig var det inga problem var bara att få in knixet att hon skulle hitta allt efter hon hade ätit tog 1-5 kvällar vissa kvällar fick vi ta upp henne å testa igen en stund senare..

2011-02-08 @ 21:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0